OGŁOSZENIE o rozpoczęciu konsultacji społecznych...
OGŁOSZENIE
o rozpoczęciu konsultacji społecznych projektumiejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w miejscowości Zaborze
w rejonie ulic Jezioro, Akacjowa i Osiedlowa
Na podstawie obowiązujących przepisów(1)zawiadamiamo rozpoczęciu konsultacji społecznych dotyczących projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w miejscowości Zaborze w rejonie ulic Jezioro, Akacjowa i Osiedlowa wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. Projekt sporządzamy na podstawie Uchwały Nr IX/53/24 Rady Gminy Oświęcim z 18 grudnia 2024 r. w sprawie przystąpienia do opracowania przedmiotowego planu.
Konsultacje będą prowadzoneod 21 lipca 2025 r. do 22 sierpnia 2025 r.i obejmują:
zbieranie uwag do projektu planu miejscowego i prognozy oddziaływania na środowisko
od 21 lipca 2025 r. do 22 sierpnia 2025 r.;
spotkanie otwarte, które odbędzie się6 sierpnia 2025 r. o godzinie 17:30;
dyżury projektanta–stacjonarne i telefoniczne pod numerem 536 741 049:-29 lipca 2025 r. w godzinach od 18:00 do 18:45,
-11 sierpnia 2025 r. w godzinach od 17:30 do 18:15.
Spotkanie otwarte i stacjonarne dyżury projektanta odbędą się w Urzędzie Gminy Oświęcim, ul. Zamkowa 12, 32-600 Oświęcim, w sali nr 40.
W czasie trwania konsultacji społecznych, z dokumentacją projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko można zapoznać się:
- w Urzędzie Gminy Oświęcim, w Wydziale Zagospodarowania Przestrzennego (pokój nr 26), w godzinach pracy urzędu,
- na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Oświęcim (https://bip.malopolska.pl/ugoswiecim) w zakładce: Zagospodarowanie Przestrzenne -> Projekty planów miejscowych.
Uwagi należy składać do Wójta Gminy Oświęcim na formularzu pisma, który określony został w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii (2). Formularz dostępny jest w Urzędzie Gminy Oświęcim, w Wydziale Zagospodarowania Przestrzennego (pokój nr 26) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Oświęcim w zakładce Zagospodarowanie Przestrzenne.
W formularzu, poza uwagami, należy obowiązkowo podać:
- imię i nazwisko albo nazwę składającego pismo,
- adres zamieszkania albo siedziby,
- czy jest się właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej uwagami.
Opcjonalnie można podać inne dane do kontaktu.
Uwagi w formularzu można składać w formie:
- papierowej – osobiście, w Dzienniku Podawczym Urzędu Gminy Oświęcim (pok. 10A) lub listownie na adres Urzędu Gminy Oświęcim;
- elektronicznej – za pomocą poczty elektronicznej na adres: gmina@gminaoswiecim.pl lub poprzez platformę ePUAP: /p361lsea7j/SkrytkaESP lub na adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-36257-75529-ERTAF-14
Uwaga! W przypadku składania uwag w formie elektronicznej konieczne jest podpięcie wypełnionego i podpisanego elektronicznie formularza jako załącznika do wiadomości.
Jednocześnie prowadzimy postępowanie w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, dlatego można również składać uwagi do prognozy oddziaływania na środowisko w sposób i w terminie takich, jak w przypadku uwag do projektu planu. Uwagi do prognozy oddziaływania na środowisko mogą być wnoszone dodatkowo ustnie do protokołu (w pokoju nr 26).
Organem właściwym do rozpatrzenia uwag jest Wójt Gminy Oświęcim.
Podstawa prawna:
(1)Art. 17 pkt 11 i art. 8e, art. 8h, art. 8i, art. 8j ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 ze zm.) oraz art. 39 w związku z art. 46 ust. 1 pkt 1, art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.)
(2) Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz.U. z 2023 r. poz. 2509)
Zgodnie z art. 13,ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i RE (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia27 kwietnia 2016 roku (Dz. Urz. UE L 119.1 z 4.05.2016 r.) informuję, że:
Administratorem Państwa danych osobowych jest: Wójt Gminy Oświęcim, ul. Zamkowa 12, 32-600 Oświęcim.
Na podstawieart. 37ust. 1 lit. a) RODO Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), e-mail: iod@gminaoswiecim.pl, tel. 33 844 95 45.
O ile we wniosku lub formularzu nie określono inaczej, to Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawieart. 6ust. 1 lit. c) ww. rozporządzenia–w celu dopełnienie obowiązków określonych w przepisach prawa.
Podanie przez Państwa danych osobowych jest warunkiem złożenia i rozpatrzenia składanej uwagi.
Dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów dnia18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. z 2011 r., Nr 14,poz. 67 z późn. zm.) lub innymi szczegółowymi przepisami prawa.
Dane mogą być udostępniane przez Administratora wyłącznie podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie odrębnych przepisów.
Informujemy, że Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą profilowane, nie będą przekazywane do państwa trzeciego, ani udostępniane organizacjom międzynarodowym.
Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych.
Mają Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Wójt Gminy Oświęcim
/-/ Mirosław Smolarek